Voedsel dat vult, maar niet dik maakt

Voedsel dat vult, maar niet dik maakt

Voedsel dat vult, maar niet dik maakt.  Weet wat je eet, de onderstaande voedingsmiddelen vullen maar maken je niet dik of je komt er niet van aan,  ze geven je energie en zorgen dat je niet snel hongerig bent. Bekijk hieronder de lijst.

JA! ik wil graag afvallen! Download dan hier het GRATIS ebook!!!

Voedsel dat vult, maar niet dik maaktHavermout

Een kom met havermout in de ochtend kan je de hele dag op gang houden. Dit komt een deel door de vezels. Het vult je en laat je lichaam de voedingsstoffen van de havermout langzamer absorberen. Dat houdt je energie stabiel. Het kan zelfs helpen om minder calorieën te eten in de loop van de dag.

 

 

 

Soep

Soep helpt je maag te vullen, maar voegt niet veel calorieën toe omdat het meestal met veel water wordt gemaakt. Zorg er wel voor dat je een bouillon-gebaseerd recept kiest, zoals groentesoep of die gemaakt met kip of runderbouillon. Crèmes gebaseerde soepen hebben veel meer calorieën.

Salade

Voedsel dat vult, maar niet dik maakt, is voedsel  met minder calorieën.  Salades hebben veel vitamines en mineralen. Eet een salade als voorgerecht, of eet een kleine salade voor je hoofdmaaltijd om te voorkomen dat je te veel eet. Voeg gewoon niet te veel ongezonde extra’s toe, zoals kaas, croutons en dressings.

JA! ik wil graag afvallen! Download dan hier het GRATIS ebook!!!

Noten

Ze bevatten veel vet, waardoor ze meer calorieën hebben. Dus dat is slecht, toch? Niet noodzakelijk. Het vet en eiwit in noten kan het lichaam ertoe aanzetten om hormonen af ​​te geven die je helpen een vol gevoel te krijgen. Bovendien zijn de vetten de onverzadigde, “goede” soort, die ook je cholesterol- en bloedsuikerspiegel helpen.

Avocado

Hoewel ze vol vet zitten, hebben mensen die ze met mate eten meestal minder lichaamsvet. Een deel van de reden kan zijn dat als je avocado’s eet, je ook veel meer groenten eet. De grootte van de portie is echter cruciaal. Eén derde van een middelgrote avocado heeft ongeveer 80 calorieën. Maar ze zijn heerlijk met een dun plakje volkoren toast.

Vis

Het is een gezonde eiwitbron, waardoor je je voller voelt dan koolhydraten. Bovendien zijn de omega-3-vetzuren in veel zeevruchten vooral vette vis zoals zalm bijzonder goed voor je honger gevoel.

Voedsel dat vult, maar niet dik maaktBonen

Mensen die ze eten zijn vaak meer tevreden tussen de maaltijden. Op de lange termijn kan dit zich vertalen in minder lichaamsvet en een gezonder gewicht. Dit is logisch: bonen zijn licht van calorieën, maar zitten boordevol eiwitten en vullende vezels

 

 

 

Quinoa

Het is vezelrijker dan de meeste andere granen, waardoor het je meer vult. Het heeft ook meer eiwitten. Alles bij elkaar houdt het je langer vol dan witte of bruine rijst.

Volle melk

Volle zuivel krijgt een slechte reputatie. Maar sommige studies zeggen dat je er niet door op gewicht lijkt te komen. Het kan echter uw cholesterolniveau beïnvloeden. Praat met je arts voordat je meer gaat drinken als je al een hoog “slecht” cholesterolgehalte hebt, of als je je hoogte van je cholesterol niet kent. Maar het vult en en je komt er niet van aan.

Popcorn

Zin in een snack? Sla de chips en snoep over en ga in plaats daarvan aan de popcorn. Het is een goede mix van vezels en weinig calorieën – zolang je het niet aanvult met boter of olie.  Popcorn is erg luchtig en dat zorgt ervoor dat het meer ruimte inneemt in je buik, waardoor je je  voller voelt.

Voedingsmiddelen die je hongerig maken

Sterk bewerkte voedingsmiddelen zoals frisdrank, snoep en zelfs wit brood hebben weinig voeding en dumpen te veel suiker in je bloed. Je lichaam slaat de extras vet op en je blijft honger voelen.

Blijf bij gezonde voeding

Je kunt de hele dag geen havermout of popcorn eten en verwachten gezond te blijven. Alle voedsel, hoe caloriearm of voedzaam ook, is alleen goed voor je als onderdeel van een gezond, uitgebalanceerd dieet dat een breed scala aan voedzame voedingsmiddelen omvat. Begin daarom aan de recepten bijbel, download hier het gratis ebook. 

JA! ik wil graag afvallen! Download dan hier het GRATIS ebook!!!

Ontbrekende ingrediënten: slaap en lichaamsbeweging

Hoe vol (en gevuld) je wordt, hangt af van meer dan alleen voedsel. Als je niet genoeg slaap krijgt, kan je meer eten dan je nodig hebt. En je hebt meer kans om te snacken met meer calorieën en meer vet. Oefeningen kunnen je helpen die calorieën te verbranden. Je zou minstens 5 dagen per week ongeveer 30 minuten beweging per dag moeten krijgen. Zelfs 10 minuten op een tijdstip gedurende de dag kan een groot verschil maken in hoe je lichaam het voedsel dat je eet verbruikt.

JA! ik wil graag afvallen! Download dan hier het GRATIS ebook!!!

Het is vooral belangrijk dat je gezond eet, en als je voedingsmiddelen eet of drinkt die je vult en waarbij je niet of niet veel aankomt, eet je ook minder. Dus val je ook af.

Een aanrader is om het gratis eBook van de receptenbijbel te downloaden en die even een week te gebruiken. Je zal je na een week al beter voelen en misschien als je streng voor jezelf bent geweest ook al afvallen. 

Lees ook onze andere artikelen –>>

Hieronder kan je reageren op dit artikel.

Share this...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *